sobota 10. února 2018

Shari Lapena - Manželé odvedle



Knížkou, která mě nedávno "posadila na zadek" jsou Manželé odvedle. Tedy neposadila mě doslova, neboť jsem již seděla, ale po přečtení poslední stránky a po vyřčení: "Ou shit!" jsem jen seděla s otevřenou pusou a dlooouho přemýšlela. Přesně tento styl příběhů miluji. Takové, které mě dokáží totálně rozhodit.
Ač se zdá, že je to obyčejný klasický thriller .... 
Manželé jdou na oslavu narozenin ke svým sousedům. Půlroční miminko neplánovaně nechávají doma a hlídají přes vysílačku. Když se však vrátí po půlnoci domů, děťátko je pryč. A tady to všechno začíná. Na povrch vyplouvají křivdy, zvláštní rodinné vztahy atd.
... tahle knížka mě prostě neskutečně příjemně překvapila, vědět to dřív, už by byla dávno přečtená, vždyť mi tu leží dobrého půl roku! No prostě pecka, thriller/detektivka (dnes se to moc nerozlišuje) jak má být! Téhle knize nechybělo snad nic, vše tam bylo, napětí, tajemno, nečekané zvraty...atd. Moc dobře se četla, nic bych nevytkla. Možná jedna taková malá výtka, ale to může být chyba překladatele, kdoví - střídání přítomného a minulého času v konzistentním chronologickém textu. Pokaždé, kdy se tak stalo, úplně to přerušilo moji zapálenou četbu. Ale to je jen drobný detail. Řekla bych dost dobrá knížka, ale po přečtení poslední strany a překonání krátkého šokového stavu říkám: bezkonkurenčně výborná knížka!
P.S. Tématicky podobná Spálené obloze, ale lepší!
P.P.S. Druhá knížka autorky vyšla na začátku únoru a už se na ni moc těším!

1 komentář:

  1. Právě čtu novinku Konec Léta od A. De La Motteho a musím říct, že po již zmíněném titulu, je u mě tato kniha druhou v pořadí, u které si ,,sedám na zadek,, !

    OdpovědětVymazat

Četli jste některou ze zmíněných knížek? Nebo doporučujete jinou? Podělte se!